Prissammenligninger er rykket ind i soveværelset

Prissammenligninger er rykket ind i soveværelset

august 1, 2015 0 Af Shopitonline

Vi har vænnet os til at sammenligne priser på alt online.

Det gælder uanset, om vi køber flybilletter, en ny vaskemaskine eller måske placerer pengene i noget ekstra legetøj til soveværelset.

Især inden for det sidste er der sket en meget spændende udvikling.

Vi bruger nemlig flere penge på at købe sexlegetøj end vi før har gjort – samtidigt med, at avancen på de enkelte produkter falder fordi at gennemsigtigheden i branchen stiger. Gennemsigtigheden i branchen stiger i takt med, at der er flere aktører i markedet, der sammenligner priser.

For år tilbage var sexlegetøj noget, vi købe i lidt suspekt udseende butikker og så ikke talte så meget om mere. Det har ændret sig meget siden da. Blandt andet har hollandske Phillips lavet produkter, der er rettet mod de par, der gerne vil have sexlegetøjet stående direkte i stuen – uden, at du kan se, hvad det bruges til i soveværelset.

Se bare dette klip fra DR2s So Ein Ding herunder, hvor værten Nikolaj Sonne tester legetjøet (og ikke helt forstår præmissen for sexlegetøj, der skal stå i stuen, hvilket vi er tilbøjelige til at være enige med ham i):

OBS: Vi kunne ikke finde videoen, der desværre er slettet fra DRs arkiv. Til gengæld får du her Sonnes opråb til danskerne, der måske er ligeså vigtigt:

Avancen falder

Flemming T. Driver Alor.dk. Her sælger han sexlegetøj og har gjort det i flere år. Se shoppen her.

Der er sket to ting, fortæller han.

For det første er målgruppen villige til at bruge flere penge, når de køber ind til soveværelset. Det skal helst koste nogle hundrede kroner ekstra, for taget formålet i betragtning gider vi ikke have noget billigt, der efterlader skadelige plastikstoffer, hvor de er brugt.

Samtidigt med at ordrestørrelsen i snit er steget, så er avancen per produkt faldet.

Det skyldes prissammenligningssiderne, hvor du som bruger kan se, hvor du finder produktet billigst. For mange shops handler det om bare at få noget omsætning i kassen, og derfor sætter de prisen ned for at ligge bedst i tabellen. Det gør de andre også og så er der skabt et ubehageligt ræs til bunden. Det er der ikke meget at gøre ved.