Introduktion til Google Shopping
Google Shopping er en unik mulighed for webshops til at blive fundet i Googles søgeresultater. Det fungerer på den måde, at når kunden søger efter produkter, kommer dine produkter frem, hvis du er på Google Shopping.
På den måde kan du komme ud til de kunder, som gerne vil have dit produkt, da de allerede har søgt efter det. Kunderne er allerede på en platform, som de stoler på – nemlig Google.
Hos Bedre Nætter sælger de bl.a. madrasser og senge, og dem vil de selvfølgelig gerne findes på, når folk googler efter disse ting. I gamle dage var det sådan, at du kun blev fundet via dit url. Det gør du stadigvæk, men der er kommet endnu en mulighed med Google Shopping kampagner.
Her kan Bedre Nætter oprette en af deres madrasser, og når kunder søger efter denne madras, kommer der et billede frem med madrassen, hvor kunden kan se prisen og et billede af den. På den måde kan kunden hurtigt komme videre til et salg.
Bedre Nætter betaler kun, når kunden trykker videre til deres hjemmeside, eller hvis kunden vælger at se alle de varer, som Bedre Nætter har oprettet på Google Shopping.
På den måde får en webshop som Bedre Nætter mulighed for at få vist sine produkter direkte i søgeresultaterne med billede og pris. Det er en oplagt mulighed, da søgninger ofte konverterer til salg. Det skyldes, at når folk søger efter et produkt på Google, er det typisk, fordi de er i informationsfasen eller allerede i købsfasen.
Især i købsfasen finder webshop de potentielle kunder, som de ikke har råd til ikke at sælge til. Når man som Bedre Nætter har prisgaranti på sine senge, er det med at få budskabet ud til forbrugerne. Det er en farlig satsning, hvis man satser på, at alle kunder nok skal kigge forbi ens side, fordi ens tilbud er gode. Du skal hjælpe dine kunder med at finde dig. Tidligere gjorde man det via SEO og AdWords, men Google Shopping er endnu et fantastisk markedsføringsværktøj til formålet.
www.dabradiotest.dk bruger slet ikke betalt markedsføring (AdWords, Bing, Shopping) men nærmere kun organisk (SEO). Det kan man også godt “leve” af, men det bliver svært, da forbrugerne i dag har mange forskellige kunderejser fra mobil til desktop og tablet og derfor krydser alle salgskanalerne i løbet af en dag.
Det betyder ikke, at man kan undvære SEO og AdWords, men de har en anden rolle end Google Shopping annoncerne. De giver hurtigt kunden mulighed for at danne sig et overblik over, hvad der kan købes og hvad det koster.
Google Shopping kan anbefales til alle webshops, som gerne vil ud til flere kunder. Det kræver ofte, at man tager nogle flotte produktbilleder og har nogle gode priser. Når man gør tingene rigtigt, er Google Shopping ens bedste ven.
Læs mere om Google Shopping hos Google.dk.