Hobbyindustrien boomer – Decohof vil vinde slaget om danskerne
I løber af de sidste par år har danskerne kastet sig over en lang række nye hobbyer og det har givet anledning til en lang række nye webshops har set dagens lys. En af dem er hobbybutikken Decohof.dk, der sælger alt fra ler til glas og keramik samt glimmer og klister.
Danskernes hobbyvaner under stor forandring gamle klassikere får fat i de unge
I løbet af de seneste par år har danskernes hobbyvaner været under stor forandring og man kan meget passende tale om en revolution i ordets oprindelige forstand. For i løbet af de sidste to år er en lang række gammeldags hobbyer vendt frygteligt tilbage. Blandt andet er strikning og hækling blevet populært hos de unge, og det samme gælder ler formning. Denne udvikling har været en af årsagerne til at hobbysiden Decohof.dk har set dagens lys. Og ambitionerne er både store men enkle hos den unge webshop. Målet er således at blive hele Danmarks førende hobbybutik.
Et hold at hobbyentusiaster
Bag den ambitiøse målsætning om at blive Danmarks førende forhandler af hobbyartikler gemmer der sig et hold af sande hobbyentusiaster. For at arbejde hos Decohof skal man selv have en passion eller en hobby som man virkelig brænder for, og det er noget som giver bonus hos kunderne og i sidste ende også på bundlinjen ifølge Niels Skovbakke:
Hvis man har en kunde i røret eller på chatten som har spørgsmål til et givent er det livsnødvendigt at man som webshop både viser handlekraft og ekspertise. Den klare fordel ved en webshop er for mange kunder at der er lavere priser, men samtidig er der stadig en del der vælger at gå i de traditionelle forretninger fordi de ved, at de kan få en god service, så hvis man vil overleve som webshop er det vigtigt, at man bruger både masser af tid og energi på at yde den bedste kundeservice.
Ingen planer om udlandseventyr endnu
Selvom Decohof har haft fart på siden den for kort tid siden slog sine virtuelle døre op så har virksomheden ikke på nuværende tidspunkt planer om at udvide deres forretning til de øvrige skandinaviske lande, selvom der ifølge ejerne er et stort marked i både Norge og Sverige, hvor de lange og kolde vintre giver gode salgs muligheder for en række af deres produkter:
På nuværende tidspunkt er vores primære fokus at få fodfæste i Danmark, og hvis vi når dette mål, så tager vi den derfra. Men vi er skam opmærksome på de øvrige skandinaviske lande, afslutter Niels Skovbakke.