Nyheder

SoMe annoncerings guide – følg disse 3 gode råd

Hvad er SoMe annonceringer, og hvordan gør man? Dette vil du få svar på gennem denne artikel, som vil give dig 3 gode råd til, hvordan du skaber succesfulde annoncer på de sociale medier.

SoMe er blot en forkortelse for sociale medier, hvilket egentligt gør det ret ligetil, og derfor vil du nu blive præsenteret for den første gode råd.

Hav et øje på budgettet

Budget er et essentielt ord, når man snakker om alle former for marketing. Der er primært to metoder, som du kan anvende, til at lægge det optimale budget.

Her er den første metode:

Først fastlægger du budgettet, og herefter skaber du annoncerne.
På denne måde kan du tilpasse annoncerne hen ad vejen, således at dit budget ikke bliver overskredet. Dette er den mest konservative metode, og det er en rigtig god ide at gå denne vej, hvis det er essentielt at holde sig inden du budgettet.

Her er den anden metode:

Du laver de bedste annoncer på alle de nødvendige platforme.
Herefter følger du blot med i deres udvikling og omkostninger, og derved vil du få et klart overblik over, hvor høje omkostningerne er.

Dette er en meget effektiv strategi, som giver et godt billede af et realistisk budget. Så hvis der er en smule luft i marketingbudgettet, så bør du overveje at anvende denne metode.

 

Sådan vælger man de bedste kanaler

Der er mange forskellige ting, som man kan gøre enten rigtigt eller forkert, når man taler om marketing på de sociale medier.

Fejlene leder ofte til, at man bruger en masse penge på marketing og ikke får det optimale udbytte. Det vil du her få hjælp til at undgå.
Hvis du ikke blot vil kaste penge efter annoncer, som ikke giver noget udbytte, så bør du nemlig analysere dine forskellige kanaler, før du vælger.

Hvis næsten ingen af personerne i din målgruppe anvender for eksempel Instagram, så er ville det være helt tosset at bruge 50% af dit budget her.
Først og fremmest skal du altså finde ud af, hvilke sociale medier dine potentielle kunder anvender. Når du har fundet ud af dette, så bliver det pludseligt meget simpelt at lægge det optimale budget.

For klarheden skyld kommer der her et eksempel.

Du har lige startet en virksomhed med en webshop, som sælger køkkenudstyr. Du vil gerne bruge 3000 kroner om måneden på marketing. Ud fra din virksomheds persona og den målgruppe, som du kender til, så antager du, at deres fordeling på de sociale medier ser cirka således ud:

Derved kommer dit originale budget, som naturligvis altid kan ændres, til at se således ud:

  • Instagram: 600 kroner
  • Facebook: 1500 kroner
  • Snapchat: 150 kroner
  • Andre: 750 kroner

Annoncer på LinkedIn

Udover de ovenstående platforme findes der naturligvis også mange andre. Du kan for eksempel oprette dine annoncer på LinkedIn.

Denne platform adskiller sig fra de mange andre medier ved at være mere professionel baseret. LinkedIn er faktisk det største professionelle sociale medie i verden, og derfor kan du med stor fordel lægge en del af dit budget i denne kanal.

Der er mange utroligt smarte features, som man kan anvende, hvis man annoncerer her. Du kan for eksempel nøjes med at ramme din målgruppe med dine annoncer, således at det kun er personer, som har vist interesse for dit produkt, som ser dine annoncer.

Herudover har du med annoncer på LinkedIn også mulighed for at gå ned i en dyb analyse af dine annoncer, og derved kan du finde endnu flere måder at optimere din strategi.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *