Brancheindsigt, Nyheder

Fokus på virksomheden: Billige-hundebure.dk

Hos Shopitonline.dk har vi besluttet os at sætte fokus på nogle af de online butikker, der er en del af dansk e-handel. I en ny serie ser vi nærmere på en række forskellige virksomheder, og i denne artikel vil det være virksomheden bag webshoppen billige-hundebure.dk.

Ideen udsprang af vores eget behov

Billige-hundebure.dk er en familieejet virksomhed, der allerede driver en række andre webshops. Ideerne til de produkter, der sælges, udspringer af egne behov. Ligeledes opstod ideen til billige-hundebure.dk, da familien selv stod overfor at skulle købe et hundebur til deres bil. De kiggede omkring både i butikker og online, men kunne ikke finde noget, der levede op til deres krav, og samtidig ikke kostede en bundegård.

Derfor satte de sig for at undersøge markedet for at se, hvilke konkurrerende virksomheder der var, hvordan de kunne differentiere sig, og hvilke muligheder, der var for produktion. De havde allerede et stort internationalt netværk, der kunne være behjælpelige med forbindelser til leverandører, der kunne levere hundebure til gode priser og i ordentlig kvalitet, hvilket hjalp gevaldigt.

Som navnet antyder, er strategien for webshoppen at sælge billige hundebure i god kvalitet. Med denne strategi slår de konkurrenterne af banen. Det går nemlig rigtig godt for virksomheden.

Hunden er menneskets bedste ven

I Danmark har vi et specielt forhold til hunden – således er hunden det mest poplære kæledyr blandt danskerne og der skønnes at være ikke mindre end 550.000 hunde i de danske hjem. En hundeejer bruger i gennemsnit 100.000 kr. på hunden over dens livstid, der vurderes at ligge på ca. 12 år, så der et stort marked for produkter til hunde.

Hvorfor billige-hundebure.dk er en stærk konkurrent på markedet

Et hundebur til bilen er noget der holde længe – og måske alle hundens leveår, og derfor ligger den typiske markedspris på omkring 3000-4000 kr. for det er for det meste et engangskøb. Hos billige-hundebure har man dog valgt at køre en aggressiv prisstrategi, men dette kan de sagtens retfærdiggøre, fordi de kun har en onlineshop – derved skal de ikke bruge udgifter på butikslokaler og personale og de sparer derfor noget af prisen. Desuden køber de altid stort ind – 300 stk. af gangen, hvilket også giver dem en stor rabat fra leverandørerne, fordi de er villige til at købe overskudslageret, så leverandørerne ikke brænder inde med restprodukter.

Udfordringer når man er en online butik

De udfordringer, der kan være ved kun at sælge hundebure online, kan være at kunderne gerne vil se buret førend de køber det – denne udfordring har de løst ved at lave et showroom i Roskilde, som kunderne kan komme forbi. En anden udfordring er logistikken, for det må være frygtelig dyrt at sende med posten – igen har de imødekommet denne anke ved at sætte en fragtpris til 49 kr. for alle burene.

Virksomheden sætter derudover en ære i at yde god kundeservice, for det er ofte også en grund til, at kunderne kan være tilbageholdne med at foretage dyre køb online – for kan man nu få noget rådgivning og mulighed for at sende retur, hvis buret ikke var det rette? Derudover har de hurtig levering og et bredt udvalg, så der er noget til enhver smag og bil.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *