Brancheindsigt

Digital marketing: Tre ting vi kan lære af online casinoer

Konkurrencen på internettet bliver hele tiden hårdere. Dette ses særligt inden for de mest konkurrenceprægede brancher som flybiletter, tøj og ikke mindst casinoer. Men siden Google har mange forskellige algoritmer og løbende tilpasser dem, så gælder det hele tiden om at tilpasse sig og gøre brug af alle redskaber i værktøjs kassen, hvis man vil have susces. Derfor har vi taget et kig på casinobranchen for at finde nogle ting, som alle webshopejere kan lære af.

1: Det tekniske setup skal spille 100%

Det første som skinner igennem hos casino siderne er, at der er helt styr på de tekniske aspekter af hjemmesiderne. En god hjemmeside skal både være hurtig, mobilvenlig og ikke mindst have en solid intern linkstruktur, der gør det nemt at finde rundt på siden, og gør det nemt for linkværdien af sprede sig. Derudover så gøres der i denne branche stort brug af rich snippets som både giver søgemaskinerne ekstra information om hvad der er på siden, men derudover har alle de bedst placerede sider featured reviews som giver brugerne ekstra tryghed og dermed lyst til at klikke på netop deres søgeresultat. Og det med at tiltrække kliks er noget, som de bedste sider gør allerbedst.

2: Title tags og meta beskrivelser skal ‘tale sammen’

For udover at det tekniske spiller, så adskiller casinobrancherne sig også ved at have nogle rigtig velskrevne title tags og meta  beskrivelser. Her er de hverken for lange eller for korte, men tværtimod indbydende og lokkende. De fleste af casinosiderne lover deres brugere både bonusser og meget mere, hvilket er en stærk medvirkende faktor til at de får så mange kliks. Her er der også gjort meget ud af, at både titlerne og beskrivelserne skal ‘tale sammen’. De siger sjælendt det samme, men beskrivelserne uddyber title tagsenes budskaber og sammen skaber de en forventning i brugerne og et behov som er svært at styre.

3: Der skal være indhold på alle sider – og masser af det!

Den tredje og sidste ting, som man kan lære af casino branchen, er vigtigheden af at have en masse godt indhold. Indhold er ifølge Google en af de vigtigste rankingfaktorer, sammen med links. Men mange vælger alligevel at nedprioritere dette. Men det er en fejl. I hvert fald hvis man ser på casinosiderne. Her er der en nøje sammenhæng imellem hvor meget tekst en side har, og hvor den ligger i søgeresultaterne. Et godt eksempel på dette ses hos siden Casino-spins.dk Her er der rigtigt meget indhold på alle URL’er.

Grunden til at indhold er vigtigt er fordi Google i bund og grund vil give det bedste svar på en given søgning og et svar kan kun udtrykkes med ord. Og nej, et billede siger ikke mere end 1000 ord, når det kommer til Google!

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *