Nyheder

Bedre service sætter tonen inden for høreapparater

Internettet er med til at vende op og ned på hvordan vi køber vores ting.

Det gælder også for høreapparater, hvor konkurrence og nye muligheder har fået de forskellige aktører til at tænke i nye veje for at sikre fortsatte markedsandele.

Flere metoder bliver således brugt til at sikre kunden ligger ordren hos den enkelte butik, herunder:

  • Muligheden for at prøve et høreapparat gratis i en periode på eksempelvis 4 uger – hvis kunden ikke er tilfreds med høreapparatet kan de levere det tilbage. Ofte har de dog vænnet sig til at bruge netop dette apparat og vil derfor gerne købe det; også selvom det var en dyrere model end de havde kigget på til at starte med.
  • Længere garanti end loven foreskriver – høreapparater er ofte velbyggede elektroniske genstande der holder til lidt af hvert. Derfor tør producenterne og sælgerne også love eksempelvis 3 års garanti frem for de 14 dage du har efter købeloven samt 2 års reklamationsret, hvor bevisbyrden skifter allerede efter 6 måneder til forbrugerens ulempe, men butikkens fordel.
  • Test af hørelse – som du kender det fra brillebutikker går du ind og har mulighed for at få testet hvor godt du hører på et eller to ører. Dette hjælper med at bestemme hvilket af flere mulige høreapparater, der er det bedste netop i dit tilfælde.

Et eksempel på ovenstående fordele og garantier kan ses hos den landsdækkende kæde Dinhoerelse.dk.

Opbrud i brillebranchen

Lignende opbrud sker lige nu i netop førnævnte brillebranche.

Avancen på briller er enorm. Tricket ligger i at hjælpe kunden med at finde ud af hvilke par briller og hvilken styrke, der er den rigtige.

Flere internetbutikker forsøger at løse dette ved at tilbyde kunden at sende 3 eller 4 par briller ud på samme tid uden beregning og så lade kunden returnere det eller de par, der ikke passer.

Det kræver et større lager og en logistisk operation af en vis størrelse ligeledes, men du får dog som butik mulighed for at blive en del af et særdeles lukrativt marked.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *