Uncategorized

5 Marketing hacks sundhedshjemmesider

Marketing er en disciplin der hele tiden ændrer sig. Særligt inden for sundheds er reglerne både stramme og konkurrencen og marginerne på mange produkter og ydelser er under pres. Netop derfor vil vi i denne artikel komme med fem konkrete tiltag du kan tage for at forbedre dine chancer i denne industri.

1: Arbejd med at indsamle anmeldelser på dine produkter og ydelser

Det første vi vil anbefale dig at gøre, er at indhente anmeldelser på dine produkter eller dine services. Når det handler om sundhed, så er det afgørende, at vi kan vise, at man er kompetent til det man laver. Derfor bør man både have anmeldelser på sine produkter eller på sine services, som kan vises i Googles søgeresultater.

Derudover bør du også indhente anmeldelser på platforme som Google, Trustpilot og Facebook. Her er det vigtigt at sprede sig ud, så man ikke mister troværdighed ved at samle alle gode æg i en kurv.

2: Få din hjemmeside gjort mere troværdig

En anden ting som er afgørende, er at gøre din hjemmeside troværdig. Udover at have anmeldelser på sine ydelser og produkter bør man også gøre det nemt at se, hvem der står bag hjemmesiden og hvem ens personale er og hvilken baggrund de har.

Her er det langt fra alle der er lige gode til at få dette på plads. En undtagelse til den regel kan du finde på denne side. Her er det nemt at se, hvor klinikken hører til og hvem der står bag den. Det er et stort plus i forhold til at sikre at folk finder det troværdigt.

3: Sænk priserne før dine konkurrenter gør det

En tredje ting, som ikke er så sjov, men som man bør overveje, er at sænke priserne. Der er særligt inden for kosttilskud en meget hård konkurrence, både fra indland og udland.

Her kan 5-10% i prisforskel være en stor konkurrencemæssig hæmsko. Derfor bør man tænke langsigtet og arbejde med marketing retention, så man på trods af den lave profit kan sørge for at kunden kommer igen mange, mange gange.

4: Få mere trafik fra andre hjemmesider

Endnu en måde du bør overveje at vækste din virksomhed, er ved at tiltrække trafik fra andre hjemmesider end din egen.

Dette kan være refferal sider som Pricerunner samt ikke mindst affilaitesider. Der er masser af affiliate sider som ligger inde med utrolig meget trafik som du kan få en stor bid af for en meget lille pris. Med affilites betaler man kun en pris når der sker et slag eller der skabes et lead. Sker det ikke med det samme kan dit e-mailsystem eller din Facebook markedsføring samle det op, hvorefter du kan modne og konvertere det igen.

5: Gør endnu mere ud af dit indhold

En sidste ting som du bør arbejde med, er dit indhold. Det er i sidste ende kun dit indhold, og anbefalinger fra andre, der kan konvertere en bruger.

Derfor gælder det særligt om at gøre sit indhold spændende, anderledes og ikke mindst så relevant og konkret som muligt. I 2020 kan du med fordel overveje at gøre dit indhold kortere end man har været vant til. Men til gengæld kræver det, at dit indhold bliver mere specifikt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *